"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 15 octombrie 2012

Tort cu menta



Pe 14 octombrie este o zi speciala pentru mine si am vrut sa fac un tort deosebit... ceva diferit decat aveam eu in lista mea de torturi.
Ieri, pe 14 octomrie, la 7 ani de la operatia de inima a baiatului meu (este la fel de importanta ca ziua lui de nastere) am facut acest tort deoarece mi s-a parut deosebit precum aceasta zi...

.....:

Pentru blat:
5 oua
200 g zahar
1 plic Zahar vanilinat Dr. Oetker
125 ml ulei
125 ml apa
220 g faina
30 g Cacao Dr. Oetker
1 plic Praf de copt cu sofran Dr. Oetker
Pentru crema:
500 ml smantana dulce
30 g zahar pudra
2 lingurite Cacao Dr. Oetker
2 lingurite Esenta de menta Dr. Oetker
Pentru decor:
1 plic Spuma pentru deserturi cu gust de frisca Dr. Oetker
caţiva fulgi de ciocolata
cateva foi de menta
Pentru sirop:
100 ml apa
100 g zahar
10 g Cacao Dr. Oetker
1 linguriţă Esenţă de cafea Dr. Oetker
Mod de preparare:
Pasul 1: Se amesteca ouale cu zaharul şi cu zaharul vanilat pana se formeaza o crema. Se adaugă amestecand uleiul si apa. Faina se amesteca cu cacaoa si praful de copt, si se presara peste crema si se amesteca uşor.
Aluatul astfel pregatit se toarna într-o formă cu inel detasabil (cu diametrul de 26 cm), unsa si presărată cu fsină si se întinde uniform. Forma se introduce în jumatatea inferioara a cuptorului preîncalzit.
Cuptor cu aer fierbinte: 180 ºC(preîncalzit)
Cuptor cu gaz: treapta 3 (preîncalzit)
Timp de coacere: cca. 45 de minute
Pasul 2: Se bate smantana, se adauga zaharul pudra, cacaoa si esenta de menta si se omogenizeaza bine. Se lasa 20 minute în frigider (aici m-am chinuit putin: nu se intarea deloc si in final am adaugat jumatate plic gelatina Dr.Oetker)Tortul racit se taie în 3 parti, apoi se însiropeaza şi se umple cu ¾ din crema. Se unge suprafata si marginea cu restul de crema si se lasa la frigider timp de o ora  Pasul 3: Se prepară frisca conform instructiunilor de pe ambalaj si se orneaza tortul cu frisca, fulgi de ciocolata şi foi de menta    


Esențele de la Dr. Oetker sunt acum în sticluțe mai mari și au o aromă intensă care se menține și după coacere. Pe lângă deja clasicele esențe de Rom, Vanilie, Migdale și Cafea, Dr. Oetker își oferă și 3 esențe cu extract natural de Portocale, Lămâie și Mentă. Cu oricare dintre aceste esențe poți să îmbogățești după gustul tău și al celor dragi orice îți propui să prăjiturești.
Dr. Oetker îți oferă șansa de a câștiga o bucătărie nouă. Cu doar 3 esente de 38 de ml. Cumpărate de la Dr. Oetker, poți să te înscrii în promoție, trimițând numărul bonului fiscal online, pe http://www.oetker.ro/, sau prin sms la 1878. Poți astfel câștiga un voucher de 3000 de euro pentru utilarea bucătăriei tale, aparate pentru tarte sau multe alte ustensile de prăjiturit.
Nu uita să intri pe site-ul http://www.promotii-oetker.ro/esente2012, unde te poți înscrie în campania națională de Esențe Dr. Oetker, îți poți alege rețeta preferată din rețetarul Dr. Oetker pregătit special pentru tine, sau poți participa la un miniconcurs cu premii.

21 de comentarii:

  1. Foarte reusit si frumos e! La multi ani sanatosi lui Mihai!!! Cred ca a fost tare fericit si incantat de tort <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Liana!... A mancat si a zis ca e BUUUNN!... :)

      Ștergere
  2. Cred ca a fost tare gustos tortul :) Multa sanatate fiului tau !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sa stii ca a placut la toata lumea care a mancat din el!... Multumesc!...

      Ștergere
  3. Delicios tortul. Multa sanatate lui Mihai si sa aiba parte numai de lucruri frumoase in viata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bunatate de tort, si arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa-i dea Dumnezeu fiului tau sanatate si viata lunga !
    Mamica lui il rasfata cu toate deliciile culinare,este un fericit!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos tortuletul, pupici lui Mihaita si sa papati tortuletul sanatosi

    RăspundețiȘtergere
  7. minunat tortul, dar imi pare rau ca a trebuit sa treci prin emotii atat de puternice. siiiii ma bucur enorm ca sunteti bine, atat tu, cat si fiul tau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Dia... Au fost emotii ff puternice si cu multe persoane alaturi de noi la acea vreme.... care s-au rugat pentru noi si carora le multumesc!.... Acum suntem bine!...

      Ștergere
  8. Foarte reusit tortul si aromat! Sanatate multa baiatului tau.

    RăspundețiȘtergere
  9. Si eu am facut odata ceva asemanator, si iese excelent! Pup! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. acum am citit cu ce ocazie ai facut tu tortuletul,e un tort cu torul special,ii doresc din tot sufletul sanatate maxima baietelului tau,am trecut si eu prin probleme de sanatate cu fetita mea si inteleg ce inseamna,am ajuns la concluzia ca sanatatea nu se cumpara cu nimic,e cea mai de pret,de atunci ma crezi ca nimic material nu mai conteaza pentru mine,doar sanatatea,dumnezeu sa-l binecuvanteze si sa va bucurati mereu,traiti la maxim fiecare clipa,va doresc sanatate

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu sint tare invidioasa pe tine cum poți sa tai tortul felii perfecte.. Eu una nici cu ferastraul de prajitura nu pot :).Arata tare yumyum!❤

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails