"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 12 august 2012

Cremsnit


De mult voiam sa fac cremsnit, mai ales ca ii place sotului. Am tot cautat pe net, pe bloguri si nu ma hotaram. Unele retete aveau in compozitia cremei chiar si praf de budinca... Pana la urma mi-am zis ca am sa cumpar foile de cremsnit si pe ele trebuie sa existe reteta de crema... M-am inspirat deci pentru crema de reteta de pe ambalaj. Mi-am zis ca daca imi iese crema asa cum trebuie, data urmatoare am sa fac si foile, eu...
Crema a iesit asa cum trebuie (sunt sigura, pentru ca mie nu imi place cremsnitul- crema de cremsnit si nici aceasta nu mi-a placut =)) ). Sotul voia sa iasa sa cumpere ceva dulce... dupa ce a mancat doua bucati a zis ca e f bun, deci nu mai iese sa isi cumpere...
Ingrediente:
- un pachet foi cremsnit
- 3 oua
- 1 litru lapte
- 100 gr amidon
- 250 gr zahar
- 20 gr zahar vanilat
- 50 gr unt
- coaja rasa de la o lamaie
- jumatate fiola esenta de vanilie
- jumatate plic gelatina granule (optional)
Preparare:
Intr-o cratita se pun cele 3 oua, se amesteca bine, se adauga zaharul si se amesteca din nou.
Intr-un castron se pun cam 200 gr lapte rece in care se dizolva amidonul apoi se toarna peste ouale amestecate cu zahar. Se pune si restul de lapte, se amesteca bine apoi se pune pe foc.
Se tine la foc mic si se amesteca continuu. Dupa ce incepe sa fiarba se mai lasa cam 5 min, amestecand in continuare. Se opreste focul se adauga coaja rasa de lamaie, esenta, zaharul vanilat si untul. Se amesteca bine pana se incorporeaza toate.
Eu nu aveam o tava inalta de dimensiunea foilor ca sa pot pune crema astfel incat sa nu curga, deci pentru mai multa siguranta am adaugat si jumaatte de plic de gelatina dizolvat conform instructiunilor de pe plic. Am adaugat gelatina dizolvata fierbinte in compozitia abia luata de pe foc.
Am mai lasat cam 15-20 min si am pus crema intre foi si am invelit in folie alimentara. Dupa mai bine de o ora am dat la frigider unde am lasat peste noapte (trebuie sa stea minim 8 ore).

Concluzia... am sa mai fac si alta data... poate incerc si cu foi facute de mine.

12 comentarii:

  1. Ce bun trebuie sa fie!Arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru al meu nu cred ca exista prajitura mai buna.
    Ar cam trebui sa-i fac si eu.Pupici lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow ce pofta imi faci cu cremsnitul asta delicios, ti-a iesit perfect crema, mie d eobicei imi iese putin mai lichida :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. O prajitura pe care o serveam cu mare placere in copilarie,dar nici acum nu o pot refuza.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata, mi-ai facut pofta! Si eu folosesc aporoximativ aceiasi reteta de crema, e foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine, eu fac foile, dar uneori le cumpar.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ne place foarte mult, ultima data am combinat cu putina cacao, delicios si asa! Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce tare! Si la mine tot sotului ii place cremsnitul :)) Bine ca nu i-am aratat pozele ca nu mai scapam de el, iar pe caldura asta sigur ar fi mancat asa o bunatate :)) Dar sigur voi face pana la urma!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce bine ti-a iesit! Al meu sot e innebunit dupa cremsnit!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mie mi-e tare dor cresmint...n-am mancat cam demult.Mi s-a facut pofta privind postarea.Cine stie cand am timp poate ma apuc si eu de o portie.Arata foatre bine.
    Seara frumoasa;-)

    RăspundețiȘtergere
  11. Pai si unde e reteta? Foi de cremsnit poate cumpara oricine...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails