"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

marți, 5 iunie 2012

Saramura de crap


In sfarsit a ajuns in cuptor si unul din pestii prinsi de sotul meu  la pescuit.. A tot mers la pescuit, dar nu tineam nici un peste pentru noi... (nu imi place mie sa curat peste.... sa il gatesc)... Ce s-a intamplat cu acesta?? Pai daca sotul l-a prins.. sotul l-a si gatit!... Eu am mancat....Buuuuunnnn mai ales ca oasele pestelui din imagine erau mari... si le indepartai foarte repede...Uneori nici sa mananc peste nu imi place: cand au oase foarte multe si mici... stau cate o ora sa mananc o bucata de peste si dupa ce termin mi-e mai foame decat inainte sa incep sa mananc!...
Dar sa revenim la crapul nostru... E o combinatie de retete inspirate de pe net combinat cu cireasa de pe tort (sfaturi culese)
Ingrediente:
  • 1 crap (ca cel din imagine)
  • 2-3 rosii coapte
  • 1-2 ardei iuti
  • 1 ardei capia sau gras, dar sa fie rosu
  • 2-3 catei de usturoi
  • o foaie de dafin
  • piper boabe (negru, verde)
  • cimbru, salvie, patrunjel verde
  • muuulta sare grunjoasa
Preparare:
  • Se curata pestele de solzi, se eviscereaza si se scot branhiile.
  • Se indeparteaza capul si coada pe care le puteti folosi la ciorba de peste.
  • Se scoate osul amar. Asta-i un mic os triunghiular aflat la ceafa pestelui, acolo unde se termina coloana vertebrala.
  • Se sterge bine de apa (eu am folosit servetele sa absoarba apa- asta da... e singura operatiune facuta de mine).
  • Se da prin sare grunjoasa si se baga la cuptor 20 min (10 min pe o parte si 10 pe cealalta- depinde de cat de mare e pestele)
  • Se coc rosiile si ardeiul pe grill sau pe o tabla speciala pentru asa ceva, apoi se decojesc si se toaca marunt.
  • Intre timp, puneti la fiert o oala cu apa si condimente: ardei iute tocat, piper boabe, foi de dafin, cimbru, si sare. Cand incepe sa fiarba, se adauga rosiile si ardeiul tocat si mai lasati cateva minute. Se toarna infuzia obtinuta peste crap astfel incat sa-l acopere complet (e nevoie de vreo 600-700 ml apa) si il mai lasati 10 minute sa se odihneasca.
  • Se asezoneaza cu patrunjel verde proaspat tocat. 

 Mai jos .. imaginile!...
 



Acasta a fost portia mea... Initial nu mi-am pus si saramura... am adaugat ulterior...


11 comentarii:

  1. nici eu nu ma omor dupa pestii cu oase mici...dar asa un crap n-as refuza!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felis saramura ta ma face sa imi ploua in gura rau de tot ,arata grozav imi place pestele foarte mult!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. O bunatate.La mine tot sotul pregateste pestele.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dia... multumesc!... Inseamna ca ne ramnane timp pentru alte bunatati!!...

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Multumesc Alinutzika... si de vizita si de aprecieri!...

      Ștergere
  5. Ooooooooooooo,noua ne place tare mult pestele...........si sotul meu este pescar.Asa ca am venit sa ma servesti cu o portie de saramura ca tare imi place.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.sabucatarim.ro/2011/09/saramura-de-crap/

      Ștergere
  6. http://www.sabucatarim.ro/2011/09/saramura-de-crap/
    Nu stiu ce sa zic seamana prea mult reteta para cineva ar fi dat copy paste...........

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails