"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

miercuri, 27 aprilie 2011

Tort cu trei feluri de ciocolata

Am vazut acest tort la Criss... Interiorul acestui tort este cu 3 creme de ciocolata suprapuse toate... intr 2 felii de blat... Ce sa zic... prima data nu prea m-a incantat ideea... desi arata fff bine... insa 3 feluri de creme ciocolatoase... una peste alta... am avut niste retineri (desi sunt ciocoholic inraita)..
Am vazut apoi pe Forumul retete in imagini ca l-a repetat Criss de 3 ori... si e fff incantata de el... Mi-am zis ca daca l-a facut atat de des desi ea are fff multe retete de tort, una mai buna decat alta... trebuie sa il incerc si eu...Si iata ca l-am incercat de Paste... Nu am mai avut timp sa fac si iepurasul asa ca am pus unul gata facut... intre trandafiri.. dar trebuie sa ghiciti ca e iepuras.... :))
Multumesc Criss pt reteta!!

Ingrediente:
Pentru blat:
-6 oua
-8 linguri zahar
-2 linguri apa
-2 linguri ulei
-6 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 praf de copt
Sirop de zahar ars:
-4+4 linguri de zahar
-500 ml apa
-esenta de rom
Mousse de ciocolata cu lapte:
-200 g ciocolata cu lapte
-150 + 200 ml frisca lichida (am folosit Meegle)
-3 g gelatina (1 plic l-am impartit in 3 parti egale)
Gelatina se hidrateaza in putina apa. (Cam o lingura de apa si o lingurita gelatina)
Intr-un vas, pe bain marie se pun 150 ml frisca si ciocolata rasa se amesteca pana se topeste ciocolata.
Se adauga gelatina hidratata. Se amesteca pana se dizolva gelatina, se ia vasul deoparte si cand crema s-a racit putin, se adauga 200 ml frisca batuta.
Mousse de ciocolata alba:
-200 g ciocolata alba
-150 + 200 ml frisca lichida (am folosit Meegle)
-3 g gelatina (1 plic l-am impartit in 3 parti egale)
Se prepara la fel ca si mousse-ul de ciocolata cu lapte
Mousse de ciocolata amaruie:
-200 g ciocolata amaruie
-150 + 200 ml frisca lichida (am folosit Meegle)
-3 g gelatina (1 plic l-am impartit in 3 parti egale)
In cratita in care am copt blatul, punem folie alimentara, asezam primul blat pe care il insiropam cu jumatate din sirop.
Peste primul blat punem mousse-ul de ciocolata amaruie si punem vasul in frigider.
Ne apucam de mousse-ul de ciocolata alba. Procedam la fel ca si la primul mousse, turnam peste cel de ciocolata cu lapte. si dam la frigider.
Procedam la fel si cu cel de ciocolata cu lapte.
Dupa ce si acesta s-a intarit putin, punem cel de-al doilea blat insiropat. Acoperim cu folie si lasam in frigider peste noapte.
Ornarea se face dupa preferinta...
Eu am pus frisca pe marginea tortului si apoi am facut o glazura generoasa din 3 ciocolati si 110 ml frisca lichida, topite pe foc... lasata glazura putin la racit si apoi turnata pe tort cu atentie, dar sa si curga pe margini.. Am lasat prea mult la racit glazura si nu prea a mai curs asa cum am vrut (aceasta idee am incercat-o prima data la tortul Fresh de vara cu cirese.. dar in loc de glazura am folosit gelatina rosie...)
Nu pot sa zic ca sunt fana acestui tort... nimeni nu a fost atras de idee vazand 3 creme una peste alta... DAR... nu a ramas nimic in nici o farfurie!!... Si va zic... au fost felii mari, in farfurie normala... nu farfurie de desert...





crema din ciocolata amaruie

crema din ciocolata alba

crema din ciocolata cu lapte...











pacat de sectiune ca nu am reusit sa obtin o fatzada curata... adr era f bine insiropat si cand taiam....

27 de comentarii:

  1. Foarte fain. Si eu am facut anul trecut de paste si ne-a placut foarte mult

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, arata bestial tortul tau!!! m-am pus la dieta, ca altfel m-as apuca de facut chiat acum :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca-i ciocolatos, servesc si eu o feliuta, ca arata prea bine !

    RăspundețiȘtergere
  4. chiar ma intrebam ce e chiestia aia din mijloc :)), dar mi-am dat seama in final. tortul arata delicios

    RăspundețiȘtergere
  5. Torturile cu atata ciocolata sunt un deliciu. Arata si bine. Felicitari. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte aspectuos si foarte bun, eu il fac destul de des! Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc mult de aprecieri si vizita..
    Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumoasa si aspectoasa.E tortul meu preferat.Un weeken minunat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos realizat, bravo... O zi placuta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunat, minunat........felicitari!
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata demential!
    O saptamana usoara iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Felis, daca ai timp si chef, te astept cu drag sa participi la provocarea lunii mai "Dulce Romanie", organizata la mine pe blog :) Te pup si iti doresc o saptamana splendida!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cred ca este o bunatate de tort!
    Ma gandesc sa-l fac si eu dar deocamdata nu am nici o ocazie,numai pentru doua persoane nu are rost sa-l fac.Insa voi salva reteta.
    O seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  14. Va multumesc pentru vizita si aprecieri!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Draga Felis, iti multumesc pentru reteta de asta de tort cu trei feluri de ciocolata.Il facusem candva insa, trecand atata timp de atunci, am uitat-o. Tu m-ai salvat.

    RăspundețiȘtergere
  16. Superb ti-a iesit. Imi place cum curge ciocolata peste marginea de frisca.

    RăspundețiȘtergere
  17. wow....cam multa munca...dar arata bine....sper sa reusesc sa-l fac in noaptea asta....e surpriza pentru fetita mea....

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihaela... cu rabdare... greu nu e... Sper la treaba!...

    RăspundețiȘtergere
  19. a iesit super...mai am glazura de facut...multumesc...
    Craciun fericit si mosu' sa ajunga incarcat pentru voi, dar in special pentru pustiul tau frumos...

    RăspundețiȘtergere
  20. a iesit asa de bun....ca si-l doreste si de ziua ei...tineti-mi pumnii sa iasa...pe 01.02 face 10 ani....pe 03 avem petrecerea.....am emotii pentru tort....

    RăspundețiȘtergere
  21. Superb tortul m-ai convins sa incerc reteta cit de curind!

    RăspundețiȘtergere
  22. Am incercat aceasta reteta si a fost f apreciata de cei care au servit tortul,chiar daca la inceput am avut emotii.Sint fan torturi si prajituri cu ciocolata deci nu puteam sa-l scap.O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  23. Am facut tortul si a iesit f bine ,a avut un mare succes la,,public",ma asteptam sa fie prea dulce dar nu a fost asa,f placut la gust.Secretul consta sa fie f bine insiropat.O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails